Tuesday 25 February 2014

Budak-Budak Sekarang..

Assalamualaikum..

Hari ni aku ke PNB (Permodalan Nasional Berhad). Masa aku tengok no kat display PNB nun 1214. Bila aku amek no keluar 1383. Huh!! Ade seratus orang lagik?! Takpelah, ade tempat duduk, buleh rilek2 lagi. Dalam aku melayan duduk melayan game minion rush tu, aku ade ternampak sorang akak nih, sarat mengandung berpeluh2 tgh carik tempat duduk. So aku pun bangun dan bagi tempat duduk. Bukan nya aku nak berlagak baik tapi biasalah kan? Kalo bukan sebab kesian, kat sekolah pun korang belajar pasal bende ni.

Pastu masa aku jemput akak tu duduk tempat aku, ade pulak sorang budak lelaki nih pi duduk tempat aku, cantik sunnguh pergerakan dia potong aku sebelum aku duduk tu. Rupenye kat sebelah aku tu member dia. so aku cakap lah elok2,

"Dik, ni tempat saya tadi. Boleh tak kalau..."

Tetibe je dia potong ckp aku

"Kalau ape?! Kalo dah bangun tu blah je lah.. Sibuk pulak nak tempat dia balik. Ingat ade cop nama ke ape?!"

Eh?! Budak ni ingat aku ni budak kecik ke? Aku dah tua beb, respek lah sikit. Tapi cool.. Rilek brader... Brader rilek..

"Saya bukan nak balik tempat ni untuk saya, saya bangun tadi sbb nak bagi akak ni duduk, kesian lah dia sarat mengandung" Maybe dia tak nampak so dia buat perangai cam cilaka. So aku explain lah dengan harapan dia minta maaf dan bagi akak tu duduk.

"Alah, tak mati lah kalau dia berdiri. Lagipun dia tak cakap ape, yang kau nak sibuk pulak apehal?!" UIKS?! Apesal bastard sgt perangai budak nih?! Ya Allah, sabarkan lah aku dari menghayun helmet fullface tajaan LS2 ini.

Tetibe akak tu kata "takpe lah dik, akak tak kisah berdiri. Lagipun no akak ni jauh lagi, akak boleh je duduk kat tangga luar tu.." Aku makin menyirap, kordial sirap pun tak macam aku.

Aku baru je nak sambung sound, tetibe je ade 4-5 orang lain bangun offer tempat duduk kat akak tu, pastu berdiri kat sebelah aku sound direct kat budak tu. Yang paling ganas sorang brader biker ni.

"Hoi budak!! Belajar respect orang tua dgn orang yang kurang upaya. Kalau aku jadi bapak ko, memang aku malu dapat anak kurang ajar macam ko. Aku ni sabar je dengar tadi. Kalau aku jd brader ni, aku takkan sabar dgn ko, konfem aku dah hayun sampai bersepai semua gigi ko dengan helmet aku ni. Sebab perangai kurang ajar macam kau lah orang kata budak sekarang ni bangang2 belaka. Kalau kau bukak mulut kurang ajar kau, aku hempas helmet ni kat kat muka bodoh kau"

Budak tu tak puas ati, nak melawan. Brader tu terus gertak nak hayun, terkezut dia.. Hahahaha...

Lepas tu semua orang tengok kat dia dgn kawan dia. Aku rase sbb budak tu dah malu dgn orang ramai, dia blah dari PNB tu. Aku salam dgn brader tu, tiba2 kitorg dgr orang ramai tepuk tangan.. Aku pulak yang malu.

PS- Thanks brader bikerz yang pakai vest harley davidson tadi dan juga orang ramai yg stood up kat budak tu. Dunia ni mmg masih ade scumbag macam budak tadi, tp kita jgn putus harapan sbb dunia ni juga masih ade orang macam bikerz td. Walaupun muka ganaz tp hati baik. Ride on brader...


Mohammad Nazmi
Lokasi PNB Jalan Tun Razak
Januari 2014

No comments:

Post a Comment